Konwersja szkolenia z IR/SE (Instrument Rating Single Engine) na IR/ME (Instrument Rating Multi Engine) jest procesem, który pozwala pilotom posiadającym uprawnienia do lotów według przyrządów na jednosilnikowych statkach powietrznych na rozszerzenie tych uprawnień do obejmowania również wielosilnikowych samolotów. Ta konwersja jest kluczowa dla pilotów pragnących pilotować większe, bardziej zaawansowane samoloty, które zazwyczaj posiadają więcej niż jeden silnik.
Aby przystąpić do szkolenia niezbędne jest posiadanie:
Licencji PPL(A) z ważnym uprawnieniem MEP(L),
Ważne uprawnienie IR/SE.
W ramach szkolenia kursanci biorą udział w lotach szkoleniowych na wielosilnikowych samolotach, gdzie praktykują techniki pilotażu specyficzne dla tego typu maszyn. Ćwiczenia te obejmują zarządzanie kilkoma silnikami, procedury startu i lądowania, a także procedury postępowania w przypadku awarii jednego z silników. Dodatkowo, kursanci doskonalą swoje umiejętności w zakresie lotów według przyrządów w kontekście specyfik wielosilnikowych samolotów.
Szkolenie obejmuje:
3 h na symulatorze FSTD AL250,
2 h lotów na samolocie wielosilnikowym.
Egzamin praktyczny sprawdza umiejętności zarówno w zakresie pilotażu, jak i radzenia sobie z sytuacjami awaryjnymi w samolocie wielosilnikowym.
Konwersja z IR/SE na IR/ME otwiera przed pilotami nowe możliwości kariery, umożliwiając im pilotowanie szerszego zakresu samolotów, w tym tych używanych w lotnictwie komercyjnym i korporacyjnym. Jest to ważny krok dla tych, którzy chcą rozwijać swoją karierę w lotnictwie na bardziej zaawansowanym poziomie.
Jeśli nie posiadasz jeszcze IR/SE
32.000 zł
Jeśli masz już uprawnienie IR/SE
19.900 zł
WYMAGANIA
Wymagania, które musi spełnić osoba do szkolenia praktycznego PPL(A):
ukończone 16 lat – do czasu osiągnięcia pełnoletności wymagać będziemy pisemnej zgody obojga opiekunów prawnych
zaliczony kurs teoretyczny
ważne orzeczenie lotniczo – lekarskie 1 lub 2 klasy
posiadać wykształcenie co najmniej gimnazjalne lub kontynuować naukę w szkole gwarantującej uzyskanie takiego wykształcenia do czasu przystąpienia do egzaminów na licencję PPL(A) przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną
ZASADY SZKOLENIA
Szkolenie praktyczne do licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) zrealizujesz w następujący sposób:
szkolenie realizowane jest na lotnisku bazowym: Lotnisko Gliwice
szkolenie praktyczne powinieneś ukończyć w terminie 12 miesięcy od podpisania umowy, a w przypadku umów kompleksowych (szkolenie teoretyczne i praktyczne) w terminie 15 miesięcy
w ramach standardowych godzin programu szkolenia nie poniesiesz dodatkowych opłat za operacje lotnicze: starty i lądowania z pasa betonowego / trawiastego
PROŚBA O OFERTĘ NA Konwersje IR/SE do IR/ME
Formularz
Każde doświadczenie zaczyna się od pierwszego kroku. W celu uzyskania informacji o konwersji IR/SE do IR/ME wypełnij poniższy formularz kontaktowy. Sekretariat Air4™ podejmie kontakt, przedstawi ofertę oraz uzgodni z Tobą szczegóły szkolenia.
Szkolenie teoretyczne składa się ze 100 godzin wykładów prowadzonych w trybie stacjonarnym. Jest to pierwszy moment, w którym zetkniesz się z naszymi instruktorami: pilotami liniowymi, dyspozycyjnymi, którzy będą realizowali Twój program szkolenia.
Twoje szkolenie będzie składało się z następujących przedmiotów: ogólna wiedza o statku powietrznym; meteorologia; nawigacja; człowiek, możliwości i ograniczenia; prawo lotnicze; osiągi i planowanie; ogólne bezpieczeństwo lotów; zasady lotu; procedury operacyjne; łączność.
Do szkolenia teoretycznego otrzymasz na własność od Air4™ podręcznik rekomendowany przez naszą kadrę instruktorską:podręcznik pilota samolotowego, wyd. 2, autorstwa Jerzego Domicza oraz Lecha Szutkowskiego.
Zaliczenie szkolenia teoretycznego następuje poprzez obecność na co najmniej 75% godzin wykładów z każdego przedmiotu oraz po pozytywnym zaliczeniu egzaminu wewnętrznego, który przeprowadzany jest na wzór egzaminu państwowego w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Najbardziej wyczekiwany moment całego szkolenia. Twój program nauki pilotażu będzie dzielił się na trzy części:
zadanie A: podstawowa nauka pilotażu – nauka lotu po kręgu, loty do strefy – co najmniej 13 godzin;
zadanie B: loty według wskazań przyrządów – co najmniej 3 godziny;
zadanie C: loty nawigacyjne VFR, w tym loty w strefach niekontrolowanych oraz kontrolowanych – co najmniej 25 godzin. Jednocześnie w zadaniu C student pilot odbędzie minimum 10 godzin lotu dowódczego (loty samodzielne);
– łącznie jednak nie mniej niż 45 godzin.
Pamiętaj! Podane powyżej godziny poszczególnych zadań stanowią minimum wymagane przez program szkolenia.
Po zakończeniu szkolenia teoretycznego oraz praktycznego otrzymasz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, które będzie uprawniało do egzaminu przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną.
Ukończenie szkolenia do licencji PPL(A) oraz po pozytywnym zdaniu egzaminu i odebraniu licencji przez pilota będzie on uprawniony do wykonywania lotów na samolotach jednosilnikowych, których masa startowa nie przekracza 5700 kg.
Licencja daje uprawnienie do wykonywania lotów samodzielnych albo z pasażerami.
Pilot po uzyskaniu licencji PPL(A) może rozwijać swoje doświadczenie o kolejne uprawnienia, np.: wykonywanie lotów w nocy.
Air4™ posiada podpisaną umowę o lotnisko bazowe. Naszym lotniskiem bazowym jest Lotnisko Gliwice (EPGL), a porozumienie uprawnia do wykonywania operacji lotniczych z pasa betonowego 26L lub 08R, jak również z pasów trawiastych 26R lub 08L albo 28 lub 10.
W trakcie Twojego szkolenia Air4™ pokryje wszystkie koszty za starty i lądowania. Oznacza to, że prócz opłaty za szkolenie nie zostanie naliczona dodatkowa opłata, bez względu na ilość wykonanych operacji lotniczych.
Twoją kadrą instruktorką będą instruktorzy piloci, którzy na co dzień stanowią członków załóg statków pasażerskich, piloci dyspozycyjni, którzy wykonują operacje lotnicze na zlecenie prywatnych firm.
Doświadczenie naszych pilotów to również uprawnienia do wykonywania komercyjnych lotów na śmigłowcach.
Twoje szkolenie – zarówno w części teoretycznej, jak i praktycznej odbywać się będzie w nowoczesnym ośrodku kształcenia pilotów. Jako członek Air4™ uzyskasz dostęp do siedziby 24/7 – będziesz mógł korzystać z interaktywnych makiet (mockup) samolotu, na którym wykonujesz szkolenie. Zyskasz dostęp do birefing room’u, wyposażonego we wszelkie narzędzia niezbędne do planowania lotu.
Koniecznie odwiedź nas przed podpisaniem umowy. Sprawdź, gdzie szkolimy
Konwersja IR/SE do IR/ME
Konwersja szkolenia z IR/SE (Instrument Rating Single Engine) na IR/ME (Instrument Rating Multi Engine) jest procesem, który pozwala pilotom posiadającym uprawnienia do lotów według przyrządów na jednosilnikowych statkach powietrznych na rozszerzenie tych uprawnień do obejmowania również wielosilnikowych samolotów. Ta konwersja jest kluczowa dla pilotów pragnących pilotować większe, bardziej zaawansowane samoloty, które zazwyczaj posiadają więcej niż jeden silnik.
W ramach szkolenia kursanci biorą udział w lotach szkoleniowych na wielosilnikowych samolotach, gdzie praktykują techniki pilotażu specyficzne dla tego typu maszyn. Ćwiczenia te obejmują zarządzanie kilkoma silnikami, procedury startu i lądowania, a także procedury postępowania w przypadku awarii jednego z silników. Dodatkowo, kursanci doskonalą swoje umiejętności w zakresie lotów według przyrządów w kontekście specyfik wielosilnikowych samolotów.
Szkolenie obejmuje:
Egzamin praktyczny sprawdza umiejętności zarówno w zakresie pilotażu, jak i radzenia sobie z sytuacjami awaryjnymi w samolocie wielosilnikowym.
Konwersja z IR/SE na IR/ME otwiera przed pilotami nowe możliwości kariery, umożliwiając im pilotowanie szerszego zakresu samolotów, w tym tych używanych w lotnictwie komercyjnym i korporacyjnym. Jest to ważny krok dla tych, którzy chcą rozwijać swoją karierę w lotnictwie na bardziej zaawansowanym poziomie.
Jeśli nie posiadasz jeszcze IR/SE
Jeśli masz już uprawnienie IR/SE
WYMAGANIA
ZASADY SZKOLENIA
Formularz
Podstawowe informacje o konwersji IR/SE do IR/ME
PRZEBIEG SZKOLENIA TEORETYCZNEGO
Szkolenie teoretyczne składa się ze 100 godzin wykładów prowadzonych w trybie stacjonarnym. Jest to pierwszy moment, w którym zetkniesz się z naszymi instruktorami: pilotami liniowymi, dyspozycyjnymi, którzy będą realizowali Twój program szkolenia.
Twoje szkolenie będzie składało się z następujących przedmiotów: ogólna wiedza o statku powietrznym; meteorologia; nawigacja; człowiek, możliwości i ograniczenia; prawo lotnicze; osiągi i planowanie; ogólne bezpieczeństwo lotów; zasady lotu; procedury operacyjne; łączność.
Do szkolenia teoretycznego otrzymasz na własność od Air4™ podręcznik rekomendowany przez naszą kadrę instruktorską: podręcznik pilota samolotowego, wyd. 2, autorstwa Jerzego Domicza oraz Lecha Szutkowskiego.
Zaliczenie szkolenia teoretycznego następuje poprzez obecność na co najmniej 75% godzin wykładów z każdego przedmiotu oraz po pozytywnym zaliczeniu egzaminu wewnętrznego, który przeprowadzany jest na wzór egzaminu państwowego w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Szkolenie teoretyczne możesz również zrealizować u naszego Partnera – ATO Avioner – szkolenie lotnicze online.
PRZEBIEG SZKOLENIA PRAKTYCZNEGO
Najbardziej wyczekiwany moment całego szkolenia. Twój program nauki pilotażu będzie dzielił się na trzy części:
– łącznie jednak nie mniej niż 45 godzin.
Pamiętaj! Podane powyżej godziny poszczególnych zadań stanowią minimum wymagane przez program szkolenia.
Po zakończeniu szkolenia teoretycznego oraz praktycznego otrzymasz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, które będzie uprawniało do egzaminu przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną.
LICENCJA I UPRAWNIENIA
Ukończenie szkolenia do licencji PPL(A) oraz po pozytywnym zdaniu egzaminu i odebraniu licencji przez pilota będzie on uprawniony do wykonywania lotów na samolotach jednosilnikowych, których masa startowa nie przekracza 5700 kg.
Licencja daje uprawnienie do wykonywania lotów samodzielnych albo z pasażerami.
Pilot po uzyskaniu licencji PPL(A) może rozwijać swoje doświadczenie o kolejne uprawnienia, np.: wykonywanie lotów w nocy.
SAMOLOT DO SZKOLENIA PPL(A)
Szkolenie do licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) odbędzie się na samolocie Cessna C150.
LOTNISKO BAZOWE
Air4™ posiada podpisaną umowę o lotnisko bazowe. Naszym lotniskiem bazowym jest Lotnisko Gliwice (EPGL), a porozumienie uprawnia do wykonywania operacji lotniczych z pasa betonowego 26L lub 08R, jak również z pasów trawiastych 26R lub 08L albo 28 lub 10.
W trakcie Twojego szkolenia Air4™ pokryje wszystkie koszty za starty i lądowania. Oznacza to, że prócz opłaty za szkolenie nie zostanie naliczona dodatkowa opłata, bez względu na ilość wykonanych operacji lotniczych.
KADRA INSTRUKTORSKA
Twoją kadrą instruktorką będą instruktorzy piloci, którzy na co dzień stanowią członków załóg statków pasażerskich, piloci dyspozycyjni, którzy wykonują operacje lotnicze na zlecenie prywatnych firm.
Doświadczenie naszych pilotów to również uprawnienia do wykonywania komercyjnych lotów na śmigłowcach.
W tym miejscu poznasz bliżej kadrę Air4™.
ZAPLECZE DYDAKTYCZNE
Twoje szkolenie – zarówno w części teoretycznej, jak i praktycznej odbywać się będzie w nowoczesnym ośrodku kształcenia pilotów. Jako członek Air4™ uzyskasz dostęp do siedziby 24/7 – będziesz mógł korzystać z interaktywnych makiet (mockup) samolotu, na którym wykonujesz szkolenie. Zyskasz dostęp do birefing room’u, wyposażonego we wszelkie narzędzia niezbędne do planowania lotu.
Koniecznie odwiedź nas przed podpisaniem umowy. Sprawdź, gdzie szkolimy