Kurs IR (Instrument Rating) to specjalistyczne szkolenie lotnicze, które przygotowuje pilotów do latania według zasad lotu na podstawie przyrządów (IFR – Instrument Flight Rules). Celem tego kursu jest nauczenie pilotów bezpiecznego pilotowania statku powietrznego w warunkach ograniczonej widoczności, takich jak mgła, chmury czy noc, gdy latanie wyłącznie na podstawie obserwacji zewnętrznych nie jest możliwe.
Przed przystąpieniem do szkolenia Pilot musi spełnić poniższe wymagania:
Posiadać co najmniej Licencję PPL(A),
Posiadać wpis do Licencji uprawnienia do Lotów Nocnych (NFVR),
Posiadać minimum 50h nalotu w lotach nawigacyjnych w charakterze Pilota Dowódcy,
Posiadać zaliczony i ważny egzamin teoretyczny LKE do licencji ATPL(A).
Szkolenie obejmuje:
Jeżeli nie posiadasz Licencji CPL(A)
Jeżeli posiadasz Licencję CPL(A)
Jeżeli nie posiadasz Licencji CPL(A)
– 35 h na symulatorze FSTD AL250
– 15 h lotów samolotem jednosilnikowym typy Arrow
Jeżeli posiadasz Licencję CPL(A)
– 30 h na symulatorze FSTD AL250
– 10 h lotów samolotem jednosilnikowym typy Arrow
Podczas tych zajęć, kursanci ćwiczą wykonywanie podejść instrumentalnych, loty po trasach z wykorzystaniem radionawigacji, a także radzenie sobie z awaryjnymi sytuacjami w locie. Kurs IR wymaga od pilotów precyzyjnego i metodycznego pilotażu statku powietrznego, a także umiejętności szybkiego podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów.
Po ukończeniu kursu IR, piloci muszą zdać egzamin praktyczny, aby otrzymać uprawnienia do latania według IFR.
Te uprawnienia są niezbędne dla pilotów pragnących pracować w liniach lotniczych, korporacjach lotniczych oraz innych zawodowych formach lotnictwa.
Jeżeli nie posiadasz Licencji CPL(A)
46.800 zł
Jeżeli posiadasz Licencję CPL(A)
35.400 zł
WYMAGANIA
Wymagania, które musi spełnić osoba do szkolenia praktycznego PPL(A):
ukończone 16 lat – do czasu osiągnięcia pełnoletności wymagać będziemy pisemnej zgody obojga opiekunów prawnych
zaliczony kurs teoretyczny
ważne orzeczenie lotniczo – lekarskie 1 lub 2 klasy
posiadać wykształcenie co najmniej gimnazjalne lub kontynuować naukę w szkole gwarantującej uzyskanie takiego wykształcenia do czasu przystąpienia do egzaminów na licencję PPL(A) przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną
ZASADY SZKOLENIA
Szkolenie praktyczne do licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) zrealizujesz w następujący sposób:
szkolenie realizowane jest na lotnisku bazowym: Lotnisko Gliwice
szkolenie praktyczne powinieneś ukończyć w terminie 12 miesięcy od podpisania umowy, a w przypadku umów kompleksowych (szkolenie teoretyczne i praktyczne) w terminie 15 miesięcy
w ramach standardowych godzin programu szkolenia nie poniesiesz dodatkowych opłat za operacje lotnicze: starty i lądowania z pasa betonowego / trawiastego
PROŚBA O OFERTĘ NA SZKOLENIE IR/SE
Formularz
Każde doświadczenie zaczyna się od pierwszego kroku. W celu uzyskania informacji o szkoleniu IR/SE wypełnij poniższy formularz kontaktowy. Sekretariat Air4™ podejmie kontakt, przedstawi ofertę oraz uzgodni z Tobą szczegóły szkolenia.
Szkolenie teoretyczne składa się ze 100 godzin wykładów prowadzonych w trybie stacjonarnym. Jest to pierwszy moment, w którym zetkniesz się z naszymi instruktorami: pilotami liniowymi, dyspozycyjnymi, którzy będą realizowali Twój program szkolenia.
Twoje szkolenie będzie składało się z następujących przedmiotów: ogólna wiedza o statku powietrznym; meteorologia; nawigacja; człowiek, możliwości i ograniczenia; prawo lotnicze; osiągi i planowanie; ogólne bezpieczeństwo lotów; zasady lotu; procedury operacyjne; łączność.
Do szkolenia teoretycznego otrzymasz na własność od Air4™ podręcznik rekomendowany przez naszą kadrę instruktorską:podręcznik pilota samolotowego, wyd. 2, autorstwa Jerzego Domicza oraz Lecha Szutkowskiego.
Zaliczenie szkolenia teoretycznego następuje poprzez obecność na co najmniej 75% godzin wykładów z każdego przedmiotu oraz po pozytywnym zaliczeniu egzaminu wewnętrznego, który przeprowadzany jest na wzór egzaminu państwowego w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Najbardziej wyczekiwany moment całego szkolenia. Twój program nauki pilotażu będzie dzielił się na trzy części:
zadanie A: podstawowa nauka pilotażu – nauka lotu po kręgu, loty do strefy – co najmniej 13 godzin;
zadanie B: loty według wskazań przyrządów – co najmniej 3 godziny;
zadanie C: loty nawigacyjne VFR, w tym loty w strefach niekontrolowanych oraz kontrolowanych – co najmniej 25 godzin. Jednocześnie w zadaniu C student pilot odbędzie minimum 10 godzin lotu dowódczego (loty samodzielne);
– łącznie jednak nie mniej niż 45 godzin.
Pamiętaj! Podane powyżej godziny poszczególnych zadań stanowią minimum wymagane przez program szkolenia.
Po zakończeniu szkolenia teoretycznego oraz praktycznego otrzymasz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, które będzie uprawniało do egzaminu przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną.
Ukończenie szkolenia do licencji PPL(A) oraz po pozytywnym zdaniu egzaminu i odebraniu licencji przez pilota będzie on uprawniony do wykonywania lotów na samolotach jednosilnikowych, których masa startowa nie przekracza 5700 kg.
Licencja daje uprawnienie do wykonywania lotów samodzielnych albo z pasażerami.
Pilot po uzyskaniu licencji PPL(A) może rozwijać swoje doświadczenie o kolejne uprawnienia, np.: wykonywanie lotów w nocy.
Air4™ posiada podpisaną umowę o lotnisko bazowe. Naszym lotniskiem bazowym jest Lotnisko Gliwice (EPGL), a porozumienie uprawnia do wykonywania operacji lotniczych z pasa betonowego 26L lub 08R, jak również z pasów trawiastych 26R lub 08L albo 28 lub 10.
W trakcie Twojego szkolenia Air4™ pokryje wszystkie koszty za starty i lądowania. Oznacza to, że prócz opłaty za szkolenie nie zostanie naliczona dodatkowa opłata, bez względu na ilość wykonanych operacji lotniczych.
Twoją kadrą instruktorką będą instruktorzy piloci, którzy na co dzień stanowią członków załóg statków pasażerskich, piloci dyspozycyjni, którzy wykonują operacje lotnicze na zlecenie prywatnych firm.
Doświadczenie naszych pilotów to również uprawnienia do wykonywania komercyjnych lotów na śmigłowcach.
Twoje szkolenie – zarówno w części teoretycznej, jak i praktycznej odbywać się będzie w nowoczesnym ośrodku kształcenia pilotów. Jako członek Air4™ uzyskasz dostęp do siedziby 24/7 – będziesz mógł korzystać z interaktywnych makiet (mockup) samolotu, na którym wykonujesz szkolenie. Zyskasz dostęp do birefing room’u, wyposażonego we wszelkie narzędzia niezbędne do planowania lotu.
Koniecznie odwiedź nas przed podpisaniem umowy. Sprawdź, gdzie szkolimy
Szkolenie IR/SE
Kurs IR (Instrument Rating) to specjalistyczne szkolenie lotnicze, które przygotowuje pilotów do latania według zasad lotu na podstawie przyrządów (IFR – Instrument Flight Rules). Celem tego kursu jest nauczenie pilotów bezpiecznego pilotowania statku powietrznego w warunkach ograniczonej widoczności, takich jak mgła, chmury czy noc, gdy latanie wyłącznie na podstawie obserwacji zewnętrznych nie jest możliwe.
Szkolenie obejmuje:
– 35 h na symulatorze FSTD AL250
– 15 h lotów samolotem jednosilnikowym typy Arrow
– 30 h na symulatorze FSTD AL250
– 10 h lotów samolotem jednosilnikowym typy Arrow
Podczas tych zajęć, kursanci ćwiczą wykonywanie podejść instrumentalnych, loty po trasach z wykorzystaniem radionawigacji, a także radzenie sobie z awaryjnymi sytuacjami w locie. Kurs IR wymaga od pilotów precyzyjnego i metodycznego pilotażu statku powietrznego, a także umiejętności szybkiego podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów.
Po ukończeniu kursu IR, piloci muszą zdać egzamin praktyczny, aby otrzymać uprawnienia do latania według IFR.
Te uprawnienia są niezbędne dla pilotów pragnących pracować w liniach lotniczych, korporacjach lotniczych oraz innych zawodowych formach lotnictwa.
Jeżeli nie posiadasz Licencji CPL(A)
Jeżeli posiadasz Licencję CPL(A)
WYMAGANIA
ZASADY SZKOLENIA
Formularz
Podstawowe informacje o szkoleniu do IR/SE
PRZEBIEG SZKOLENIA TEORETYCZNEGO
Szkolenie teoretyczne składa się ze 100 godzin wykładów prowadzonych w trybie stacjonarnym. Jest to pierwszy moment, w którym zetkniesz się z naszymi instruktorami: pilotami liniowymi, dyspozycyjnymi, którzy będą realizowali Twój program szkolenia.
Twoje szkolenie będzie składało się z następujących przedmiotów: ogólna wiedza o statku powietrznym; meteorologia; nawigacja; człowiek, możliwości i ograniczenia; prawo lotnicze; osiągi i planowanie; ogólne bezpieczeństwo lotów; zasady lotu; procedury operacyjne; łączność.
Do szkolenia teoretycznego otrzymasz na własność od Air4™ podręcznik rekomendowany przez naszą kadrę instruktorską: podręcznik pilota samolotowego, wyd. 2, autorstwa Jerzego Domicza oraz Lecha Szutkowskiego.
Zaliczenie szkolenia teoretycznego następuje poprzez obecność na co najmniej 75% godzin wykładów z każdego przedmiotu oraz po pozytywnym zaliczeniu egzaminu wewnętrznego, który przeprowadzany jest na wzór egzaminu państwowego w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Szkolenie teoretyczne możesz również zrealizować u naszego Partnera – ATO Avioner – szkolenie lotnicze online.
PRZEBIEG SZKOLENIA PRAKTYCZNEGO
Najbardziej wyczekiwany moment całego szkolenia. Twój program nauki pilotażu będzie dzielił się na trzy części:
– łącznie jednak nie mniej niż 45 godzin.
Pamiętaj! Podane powyżej godziny poszczególnych zadań stanowią minimum wymagane przez program szkolenia.
Po zakończeniu szkolenia teoretycznego oraz praktycznego otrzymasz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, które będzie uprawniało do egzaminu przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną.
LICENCJA I UPRAWNIENIA
Ukończenie szkolenia do licencji PPL(A) oraz po pozytywnym zdaniu egzaminu i odebraniu licencji przez pilota będzie on uprawniony do wykonywania lotów na samolotach jednosilnikowych, których masa startowa nie przekracza 5700 kg.
Licencja daje uprawnienie do wykonywania lotów samodzielnych albo z pasażerami.
Pilot po uzyskaniu licencji PPL(A) może rozwijać swoje doświadczenie o kolejne uprawnienia, np.: wykonywanie lotów w nocy.
SAMOLOT DO SZKOLENIA PPL(A)
Szkolenie do licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) odbędzie się na samolocie Cessna C150.
LOTNISKO BAZOWE
Air4™ posiada podpisaną umowę o lotnisko bazowe. Naszym lotniskiem bazowym jest Lotnisko Gliwice (EPGL), a porozumienie uprawnia do wykonywania operacji lotniczych z pasa betonowego 26L lub 08R, jak również z pasów trawiastych 26R lub 08L albo 28 lub 10.
W trakcie Twojego szkolenia Air4™ pokryje wszystkie koszty za starty i lądowania. Oznacza to, że prócz opłaty za szkolenie nie zostanie naliczona dodatkowa opłata, bez względu na ilość wykonanych operacji lotniczych.
KADRA INSTRUKTORSKA
Twoją kadrą instruktorką będą instruktorzy piloci, którzy na co dzień stanowią członków załóg statków pasażerskich, piloci dyspozycyjni, którzy wykonują operacje lotnicze na zlecenie prywatnych firm.
Doświadczenie naszych pilotów to również uprawnienia do wykonywania komercyjnych lotów na śmigłowcach.
W tym miejscu poznasz bliżej kadrę Air4™.
ZAPLECZE DYDAKTYCZNE
Twoje szkolenie – zarówno w części teoretycznej, jak i praktycznej odbywać się będzie w nowoczesnym ośrodku kształcenia pilotów. Jako członek Air4™ uzyskasz dostęp do siedziby 24/7 – będziesz mógł korzystać z interaktywnych makiet (mockup) samolotu, na którym wykonujesz szkolenie. Zyskasz dostęp do birefing room’u, wyposażonego we wszelkie narzędzia niezbędne do planowania lotu.
Koniecznie odwiedź nas przed podpisaniem umowy. Sprawdź, gdzie szkolimy