Szkolenie do uzyskania uprawnień MEP(L) (Multi-Engine Piston Land) jest specjalistycznym kursem lotniczym, którego celem jest przygotowanie pilotów do prowadzenia wielosilnikowych samolotów z tłokowymi silnikami na lądzie. Te uprawnienia są niezbędne dla pilotów aspirujących do pracy w lotnictwie komercyjnym, korporacyjnym lub w innych profesjonalnych rolach wymagających obsługi samolotów z większą niż jeden silnik.
Szkolenie do uprawnień MEP(L) skupia się na nauce zarządzania wieloma silnikami i zrozumienia złożoności związanych z pilotowaniem samolotów wielosilnikowych. Kurs obejmuje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty latania na tego typu maszynach.
Część teoretyczna kursu koncentruje się na zagadnieniach takich jak aerodynamika samolotów wielosilnikowych, systemy tłokowych silników, procedury operacyjne, techniki zarządzania awariami silników oraz ogólne zasady bezpieczeństwa lotu. Kursanci uczą się o wyzwaniach związanych z asymetrią ciągu (w przypadku awarii jednego z silników), technikach pilotażu w różnych warunkach lotu oraz specyfice planowania lotu dla samolotów wielosilnikowych.
Aby przystąpić do szkolenia niezbędne jest posiadanie:
Co najmniej Licencji PPL(A),
Ważne orzeczenie Lotniczo – Lekarskie odpowiednie dla posiadanej Licencji,
Min. 70 h nalotu w charakterze Pilota Dowódcy na samolotach.
Podczas kursu piloci uczestniczą w lotach szkoleniowych na samolotach wielosilnikowych. Podczas tych lotów, praktykują oni starty, lądowania, manewry w powietrzu oraz procedury radzenia sobie z awariami silników. Szczególną uwagę przykłada się do bezpiecznego i efektywnego zarządzania wieloma silnikami w różnych sytuacjach lotu, w tym w sytuacjach awaryjnych.
Szkolenie do licencji PPL(A) w Air4™
Szkolenie obejmuje:
9 h szkolenia teoretycznego,
6 h lotów samolotem wielosilnikowym.
Posiadanie uprawnień MEP(L) otwiera przed pilotami nowe możliwości kariery, umożliwiając im obsługę większego zakresu samolotów i uczestnictwo w bardziej złożonych operacjach lotniczych. Jest to ważny krok na ścieżce rozwoju zawodowego każdego pilota, który dąży do pracy w bardziej zaawansowanych i wymagających środowiskach lotniczych.
SZKOLENIE MEP(L)
15.200 zł
WYMAGANIA
Wymagania, które musi spełnić osoba do szkolenia praktycznego PPL(A):
ukończone 16 lat – do czasu osiągnięcia pełnoletności wymagać będziemy pisemnej zgody obojga opiekunów prawnych
zaliczony kurs teoretyczny
ważne orzeczenie lotniczo – lekarskie 1 lub 2 klasy
posiadać wykształcenie co najmniej gimnazjalne lub kontynuować naukę w szkole gwarantującej uzyskanie takiego wykształcenia do czasu przystąpienia do egzaminów na licencję PPL(A) przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną
ZASADY SZKOLENIA
Szkolenie praktyczne do licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) zrealizujesz w następujący sposób:
szkolenie realizowane jest na lotnisku bazowym: Lotnisko Gliwice
szkolenie praktyczne powinieneś ukończyć w terminie 12 miesięcy od podpisania umowy, a w przypadku umów kompleksowych (szkolenie teoretyczne i praktyczne) w terminie 15 miesięcy
w ramach standardowych godzin programu szkolenia nie poniesiesz dodatkowych opłat za operacje lotnicze: starty i lądowania z pasa betonowego / trawiastego
PROŚBA O OFERTĘ NA Szkolenie MEP(L)
Formularz
Każde doświadczenie zaczyna się od pierwszego kroku. W celu uzyskania informacji o szkoleniu MEP(L) wypełnij poniższy formularz kontaktowy. Sekretariat Air4™ podejmie kontakt, przedstawi ofertę oraz uzgodni z Tobą szczegóły szkolenia.
Szkolenie teoretyczne składa się ze 100 godzin wykładów prowadzonych w trybie stacjonarnym. Jest to pierwszy moment, w którym zetkniesz się z naszymi instruktorami: pilotami liniowymi, dyspozycyjnymi, którzy będą realizowali Twój program szkolenia.
Twoje szkolenie będzie składało się z następujących przedmiotów: ogólna wiedza o statku powietrznym; meteorologia; nawigacja; człowiek, możliwości i ograniczenia; prawo lotnicze; osiągi i planowanie; ogólne bezpieczeństwo lotów; zasady lotu; procedury operacyjne; łączność.
Do szkolenia teoretycznego otrzymasz na własność od Air4™ podręcznik rekomendowany przez naszą kadrę instruktorską:podręcznik pilota samolotowego, wyd. 2, autorstwa Jerzego Domicza oraz Lecha Szutkowskiego.
Zaliczenie szkolenia teoretycznego następuje poprzez obecność na co najmniej 75% godzin wykładów z każdego przedmiotu oraz po pozytywnym zaliczeniu egzaminu wewnętrznego, który przeprowadzany jest na wzór egzaminu państwowego w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Najbardziej wyczekiwany moment całego szkolenia. Twój program nauki pilotażu będzie dzielił się na trzy części:
zadanie A: podstawowa nauka pilotażu – nauka lotu po kręgu, loty do strefy – co najmniej 13 godzin;
zadanie B: loty według wskazań przyrządów – co najmniej 3 godziny;
zadanie C: loty nawigacyjne VFR, w tym loty w strefach niekontrolowanych oraz kontrolowanych – co najmniej 25 godzin. Jednocześnie w zadaniu C student pilot odbędzie minimum 10 godzin lotu dowódczego (loty samodzielne);
– łącznie jednak nie mniej niż 45 godzin.
Pamiętaj! Podane powyżej godziny poszczególnych zadań stanowią minimum wymagane przez program szkolenia.
Po zakończeniu szkolenia teoretycznego oraz praktycznego otrzymasz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, które będzie uprawniało do egzaminu przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną.
Ukończenie szkolenia do licencji PPL(A) oraz po pozytywnym zdaniu egzaminu i odebraniu licencji przez pilota będzie on uprawniony do wykonywania lotów na samolotach jednosilnikowych, których masa startowa nie przekracza 5700 kg.
Licencja daje uprawnienie do wykonywania lotów samodzielnych albo z pasażerami.
Pilot po uzyskaniu licencji PPL(A) może rozwijać swoje doświadczenie o kolejne uprawnienia, np.: wykonywanie lotów w nocy.
Air4™ posiada podpisaną umowę o lotnisko bazowe. Naszym lotniskiem bazowym jest Lotnisko Gliwice (EPGL), a porozumienie uprawnia do wykonywania operacji lotniczych z pasa betonowego 26L lub 08R, jak również z pasów trawiastych 26R lub 08L albo 28 lub 10.
W trakcie Twojego szkolenia Air4™ pokryje wszystkie koszty za starty i lądowania. Oznacza to, że prócz opłaty za szkolenie nie zostanie naliczona dodatkowa opłata, bez względu na ilość wykonanych operacji lotniczych.
Twoją kadrą instruktorką będą instruktorzy piloci, którzy na co dzień stanowią członków załóg statków pasażerskich, piloci dyspozycyjni, którzy wykonują operacje lotnicze na zlecenie prywatnych firm.
Doświadczenie naszych pilotów to również uprawnienia do wykonywania komercyjnych lotów na śmigłowcach.
Twoje szkolenie – zarówno w części teoretycznej, jak i praktycznej odbywać się będzie w nowoczesnym ośrodku kształcenia pilotów. Jako członek Air4™ uzyskasz dostęp do siedziby 24/7 – będziesz mógł korzystać z interaktywnych makiet (mockup) samolotu, na którym wykonujesz szkolenie. Zyskasz dostęp do birefing room’u, wyposażonego we wszelkie narzędzia niezbędne do planowania lotu.
Koniecznie odwiedź nas przed podpisaniem umowy. Sprawdź, gdzie szkolimy
Szkolenie MEP(L)
Szkolenie do uzyskania uprawnień MEP(L) (Multi-Engine Piston Land) jest specjalistycznym kursem lotniczym, którego celem jest przygotowanie pilotów do prowadzenia wielosilnikowych samolotów z tłokowymi silnikami na lądzie. Te uprawnienia są niezbędne dla pilotów aspirujących do pracy w lotnictwie komercyjnym, korporacyjnym lub w innych profesjonalnych rolach wymagających obsługi samolotów z większą niż jeden silnik.
Szkolenie do uprawnień MEP(L) skupia się na nauce zarządzania wieloma silnikami i zrozumienia złożoności związanych z pilotowaniem samolotów wielosilnikowych. Kurs obejmuje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty latania na tego typu maszynach.
Część teoretyczna kursu koncentruje się na zagadnieniach takich jak aerodynamika samolotów wielosilnikowych, systemy tłokowych silników, procedury operacyjne, techniki zarządzania awariami silników oraz ogólne zasady bezpieczeństwa lotu. Kursanci uczą się o wyzwaniach związanych z asymetrią ciągu (w przypadku awarii jednego z silników), technikach pilotażu w różnych warunkach lotu oraz specyfice planowania lotu dla samolotów wielosilnikowych.
Podczas kursu piloci uczestniczą w lotach szkoleniowych na samolotach wielosilnikowych. Podczas tych lotów, praktykują oni starty, lądowania, manewry w powietrzu oraz procedury radzenia sobie z awariami silników. Szczególną uwagę przykłada się do bezpiecznego i efektywnego zarządzania wieloma silnikami w różnych sytuacjach lotu, w tym w sytuacjach awaryjnych.
Szkolenie obejmuje:
Posiadanie uprawnień MEP(L) otwiera przed pilotami nowe możliwości kariery, umożliwiając im obsługę większego zakresu samolotów i uczestnictwo w bardziej złożonych operacjach lotniczych. Jest to ważny krok na ścieżce rozwoju zawodowego każdego pilota, który dąży do pracy w bardziej zaawansowanych i wymagających środowiskach lotniczych.
SZKOLENIE MEP(L)
WYMAGANIA
ZASADY SZKOLENIA
Formularz
Podstawowe informacje o szkoleniu MEP(L)
PRZEBIEG SZKOLENIA TEORETYCZNEGO
Szkolenie teoretyczne składa się ze 100 godzin wykładów prowadzonych w trybie stacjonarnym. Jest to pierwszy moment, w którym zetkniesz się z naszymi instruktorami: pilotami liniowymi, dyspozycyjnymi, którzy będą realizowali Twój program szkolenia.
Twoje szkolenie będzie składało się z następujących przedmiotów: ogólna wiedza o statku powietrznym; meteorologia; nawigacja; człowiek, możliwości i ograniczenia; prawo lotnicze; osiągi i planowanie; ogólne bezpieczeństwo lotów; zasady lotu; procedury operacyjne; łączność.
Do szkolenia teoretycznego otrzymasz na własność od Air4™ podręcznik rekomendowany przez naszą kadrę instruktorską: podręcznik pilota samolotowego, wyd. 2, autorstwa Jerzego Domicza oraz Lecha Szutkowskiego.
Zaliczenie szkolenia teoretycznego następuje poprzez obecność na co najmniej 75% godzin wykładów z każdego przedmiotu oraz po pozytywnym zaliczeniu egzaminu wewnętrznego, który przeprowadzany jest na wzór egzaminu państwowego w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Szkolenie teoretyczne możesz również zrealizować u naszego Partnera – ATO Avioner – szkolenie lotnicze online.
PRZEBIEG SZKOLENIA PRAKTYCZNEGO
Najbardziej wyczekiwany moment całego szkolenia. Twój program nauki pilotażu będzie dzielił się na trzy części:
– łącznie jednak nie mniej niż 45 godzin.
Pamiętaj! Podane powyżej godziny poszczególnych zadań stanowią minimum wymagane przez program szkolenia.
Po zakończeniu szkolenia teoretycznego oraz praktycznego otrzymasz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, które będzie uprawniało do egzaminu przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną.
LICENCJA I UPRAWNIENIA
Ukończenie szkolenia do licencji PPL(A) oraz po pozytywnym zdaniu egzaminu i odebraniu licencji przez pilota będzie on uprawniony do wykonywania lotów na samolotach jednosilnikowych, których masa startowa nie przekracza 5700 kg.
Licencja daje uprawnienie do wykonywania lotów samodzielnych albo z pasażerami.
Pilot po uzyskaniu licencji PPL(A) może rozwijać swoje doświadczenie o kolejne uprawnienia, np.: wykonywanie lotów w nocy.
SAMOLOT DO SZKOLENIA PPL(A)
Szkolenie do licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) odbędzie się na samolocie Cessna C150.
LOTNISKO BAZOWE
Air4™ posiada podpisaną umowę o lotnisko bazowe. Naszym lotniskiem bazowym jest Lotnisko Gliwice (EPGL), a porozumienie uprawnia do wykonywania operacji lotniczych z pasa betonowego 26L lub 08R, jak również z pasów trawiastych 26R lub 08L albo 28 lub 10.
W trakcie Twojego szkolenia Air4™ pokryje wszystkie koszty za starty i lądowania. Oznacza to, że prócz opłaty za szkolenie nie zostanie naliczona dodatkowa opłata, bez względu na ilość wykonanych operacji lotniczych.
KADRA INSTRUKTORSKA
Twoją kadrą instruktorką będą instruktorzy piloci, którzy na co dzień stanowią członków załóg statków pasażerskich, piloci dyspozycyjni, którzy wykonują operacje lotnicze na zlecenie prywatnych firm.
Doświadczenie naszych pilotów to również uprawnienia do wykonywania komercyjnych lotów na śmigłowcach.
W tym miejscu poznasz bliżej kadrę Air4™.
ZAPLECZE DYDAKTYCZNE
Twoje szkolenie – zarówno w części teoretycznej, jak i praktycznej odbywać się będzie w nowoczesnym ośrodku kształcenia pilotów. Jako członek Air4™ uzyskasz dostęp do siedziby 24/7 – będziesz mógł korzystać z interaktywnych makiet (mockup) samolotu, na którym wykonujesz szkolenie. Zyskasz dostęp do birefing room’u, wyposażonego we wszelkie narzędzia niezbędne do planowania lotu.
Koniecznie odwiedź nas przed podpisaniem umowy. Sprawdź, gdzie szkolimy